Cateheză pentru copii – Duminica a 5-a de peste an (C) (Misiunea de la Botez)

Introducere

 

Bun venit tuturor la o nouă cateheză. Toți creștini, adică și voi dragi copii, așa mici cum sunteți, în momentul botezului ați devenit părtași la marea misiune a Bisericii. Aceea de a-l duce pe Isus tuturor celorlalți, care fie nu știu de el ori nu au mai vrut să știe de el sau chiar s-au îndepărtat de Isus sau nu își mai găsesc calea înapoi. Iar astăzi vă invit pe toți să începem să reflectăm asupra acestei misiuni și să participăm la ea așa cum trebuie.

 

Scurtă activitate

 

Materiale

  • Nici unul

 

Instrucțiuni

  • Pentru început invitați copii să se gândească la acele persoane cu care ar dori să fie acum.
  • Apoi întrebații: Care sunt calitățile cele mai importante și principale la aceste persoane?
  • Scrieți aceste calități pe o tablă, sau pe o foaie. Exemple: bunătate, generozitate, interesantă, și multe altele.

Discuții asupra activități

Cum ne influențează pe noi acești oameni care au aceste calități?

Este o influență pozitivă?

 

Evanghelia

 

În textul evangheliei de la această cateheză, adică cel de duminică (Duminica a 5-a de peste an – 6.02.2022), vom vedea cum Isus, care se afla la începutul slujirii sale publice și care deja predica oamenilor și devenise destul de vestit, a ajuns la malul unui lac, unde a văzut câțiva pescari care nu prinsese nici un pește după o noapte de stat pe mare. Așa că Isus s-a dus cu ei și a făcut o minune pentru ei ajutându-i să prindă atât de mulți pești încât a trebuit să mai cheme o barcă ca să îi ajute. La final Isus le-a a dresat acestor trei pescari, Simon, Iacob și Ioan o invitație de a veni ca să îl urmeze, fiindcă vrea să îi facă pescari de oameni. Ei lasă imediat barca și îl urmează pe Isus. Dar haideți să vedem exact ce s-a întâmplat:

În acel timp, pe când mulţimea îl îmbulzea pe Isus, ca să asculte cuvântul lui Dumnezeu, iar el stătea lângă lacul Genezaret, 2 a văzut două bărci trase la mal, iar pescarii, coborâţi din ele, spălau năvoadele. 3 Suindu-se într-una din bărci, care era a lui Simon, l-a rugat s-o îndepărteze puţin de la mal. Aşezându-se, învăţa mulţimile din barcă. 4 Când a terminat de vorbit, i-a spus lui Simon: “Înaintează în larg şi aruncați-vă năvoadele pentru pescuit!” 5 Răspunzând, Simon i-a spus: “Învățătorule, toată noaptea ne-am chinuit, dar nu am prins nimic. Însă la cuvântul tău, voi arunca năvoadele”. 6 Şi, făcând aceasta, au prins aşa o mare mulțime de pești încât li se rupeau năvoadele. 7 Atunci au făcut semne însoțitorilor lor din cealaltă barcă să vină pentru a-i ajuta. Ei au venit şi au umplut amândouă bărcile încât erau gata să se scufunde. 8 Văzând aceasta, Simon Petru a căzut la picioarele lui Isus, spunând: “Îndepărtează-te de mine, căci sunt un om păcătos, Doamne!” 9 Pentru că îl cuprinsese teama pe el şi pe toţi care erau cu el pentru pescuirea pe care au făcut-o, 10 la fel şi pe Iacob şi pe Ioan, fiii lui Zebedeu, care erau însoțitorii lui Simon. Însă Isus i-a spus lui Simon: “Nu te teme, de acum înainte vei fi pescar de oameni!” 11 După ce au dus bărcile la mal, părăsind toate, l-au urmat pe Isus.

Discuții asupra evangheliei

Ce dovadă am văzut asupra faptului că Simon Petru era un lider chiar înainte ca Isus să îl aleagă să fie un lider între discipoli?

  1. Isus alege barca sa pentru a-i învăța pe oameni; Petru le-a vorbit tuturor pescarilor, iar aceștia au răspuns imediat îndrumărilor lui.

La cine s-a adresat Isus când a vorbit despre pescari de oameni?

  1. La Simon Petru.

Însă a fost Simon Petru singurul care l-a urmat pe Isus astăzi?

  1. Nu. Ci au fost și parteneri lui Simon Petru, precum și toți pescari pe care Isus i-a ales să devină discipoli lui.

Care e noul job despre care Isus i-a spus lui Simon Petru că il va da?

  1. Isus i-a spus că de azi înainte el va prinde oameni.

 

Concluzie

 

Deja putem vedea în Simon Petru că face aceasta, adică Isus îl cheamă pe Simon Petru, iar toți ceilalți pescari aleg și ei să devină discipoli lui Isus.

Simon Petru a fost un lider, o persoană cu o influență mare printre prieteni săi. Iar Isus îl alege să devină un lider și între discipoli. Apoi știm cu toți că el a continuat să fie un adevărat lider și în prima comunitate creștină. Influența sa a condus mulți oameni să devină și ei discipoli ai lui Isus.

Așa că întrebările sau concluziile cu care vom încheia sunt:

În ce sens putem avea și noi o influență pozitivă asupra celorlalți?

  1. Prin bunătate, prin oferirea unui exemplu bun, prin grijă, etc.

Să nu uităm niciodată că datoria noastră principală ca și discipoli ai lui Isus este aceea de a-i influența și pe ceilalți într-un mod pozitiv pentru a-i aduce astfel înapoi la Isus.

 

Rugăciune de încheiere

 

În încheiere vă invit să ne rugăm împreună lui Isus ca el să ne ajute ca noi să fim mereu un exemplu pentru ceilalți și să îi putem conduce la Cristos, ca și ei să fie aleși printre discipoli săi. Să ne rugăm împreună spunând:

Dragă Isuse, ajută-mă să răspândesc parfumul tău oriunde mă voi duce;

Umple-mi sufletul cu duhul și cu viața ta;

Pătrunde și posedă-mi întreaga ființă;

Strălucește prin mine și fi la fel și în mine;

Ca oricine cu care mă voi întâlni astăzi,

Să simtă prezența ta în mine.

Fă ca ei să nu mă mai vadă pe mine ci doar pe tine, Isuse. Amin

(Rugăciunea aparține cardinalului John Henry Cardinal Newman)

 

Ateliere și jocuri

 

  1. Atelier – Pescuind prietenia

Obiectiv

De a învăța cum să fii un prieten bun celor din jur.

Scopul

Copii vor demonstra moduri în care pot fi prieteni buni.

Materiale

  • Pești din hârtie de diferite culori – câte unul pentru fiecare copil.
  • O undiță formată dintr-un băț cu o ață la capătul căruia să fie legat un magnet.

Instrucțiuni

  • După ce a-ți discutat cu copii despre Sfântul Petru și cum a fost el un prieten pentru Isus și pentru ceilalți discipoli, spuneți-le copiilor că ei vor trebui să pescuiască moduri în care să fie prieteni buni.
  • Începeți apoi să discutați cu ei pentru a descoperi împreună niște moduri în care pot fi prieteni buni.
  • Notați toate aceste ideii, câte una pe fiecare pește, eventual pot fi notate dinainte, după care spuneți-le copiilor că le-ați scris pe peștișori. Din moment ce Petru era un pescar, atunci și fiecare dintre ei vor trebui să pescuiască un prieten.
  • Rugații pe copii să formeze un cerc. Iar în mijlocul cercului e toată marea Galileei. Puneți peștișorul în mijloc și prindeți de el o agrafă metalică.
  • Dați undița de pescuit de la un copil la altul pentru ca fiecare copil să poată pescui un peștișor.
  • Odată ce au pescuit un peștișor rugați copilul să citească cu voce tare cum trebuie să fie un prieten bun începând dina ceastă zi.
  • Spuneți-le copiilor că în săptămâna viitoare îi vei ruga să îți comunice cum au pus în practică acest mesaj.
  • Încurajați copii să își ducă peștișorul acasă pentru a-și aminti pe parcursul săptămânii de misiunea lor de prietenie.

Durată: 20 minute

Indicii

Exemple de mesaje ce pot fi scrise pe spatele peștilor cu agrafă:

Mă voi juca cu un copil nou astăzi la școală.

Îmi voi împărți pachețelul de mâncare cu alt copil care nu are

Voi face un compliment frumos unui prieten

Voi ajuta un prieten să învețe ceva nou

Voi fi un bun ascultător.

Voi lăsa și pe alți să se joace

Atenție!

Dacă sunt copii în grup cu nevoii speciale (fizice, vizuale. De auz, limbă sau de comportament), adăpați atelierul și la nevoile lor pentru a nu fi sau pentru a nu se simți marginalizați.

 

  1. Joc – Muște șl păianjeni

Schema jocului

Un păianjen tot mai lacom încearcă să captureze muștele încă în joc. Cine va rezista până la final…?

 

Materiale

Abilitate. îndemânare, rapiditate, vedere bună.

 

Pregătire

Echipa păianjenilor este formată din șase jucători, cea a muștelor din toți ceilalți. Păianjenii sunt ulterior împărțiri în două echipe de câte trei jucători, care se țin de mână.

 

Cum se joacă

La startul conducătorului, păianjenii urmăresc muștele, care nu trebuie să iasă din perimetrul terenului de joc. stabilit anterior. Imediat ce un păianjen atinge o muscă, aceasta devine păianjen: ia de mână noii colegi de joc și. împreună cu ei, urmărește muștele înfricoșate. Când un lanț de păianjeni ajunge la șase jucători, se împarte în două. Vânătoarea durează de la două la cinci minute sau mai mult, in funcție de numărul de jucători.

 

Învingător

Ultima muscă rămasă liberă.

 

Mulțumesc pentru atenție și răbdare!

O seară frumoasă tuturor!

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

Articole asemanatoare

//
Daca aveți vreo întrebare trimiteți-mi mesaj aici și va voi răspunde imediat!
Cu ce va pot ajuta?