Preasfânta Treime (A) – 2

Ex 34,4b-6.8-9

2Cor 13,11-13

In 3,16-18

Se spune că un papă a dorit la un moment dat un portret al lui Dumnezeu. Așa că a chemat toți artiști din Roma. Le-a spus că cel care va reuși să facă un portret cât mai perfect lui Dumnezeu pe pânză va primi o recompensă papală.

Artiști s-au adunat în interiorul unei săli de lucru din Vatican și fiecare a început să picteze un portret al lui Dumnezeu. Au lucrat la acele opere de artă timp de câte luni cu excepția unui singur pictor Guiseppe. Fiind bătrân, Giuseppe adormea în fața pânzei sale ori de câte ori se gândea cum să îl portretizeze pe Dumnezeu.

Într-un final, a sosit momentul în care papa avea să judece picturile. Papa, s-a plimbat prin toată sala și a analizat toate tablourile. Dumnezeu era reprezentat în multe moduri, un om bătrân și iubitor, un păstor, un rege pe un tron, un răstignit, un porumbel și multe alte moduri. Însă, spre surprinderea tuturor, papa nu a fost mulțumit de nici una dintre ele.

În timp ce papa se odihnea într-un colț al camerei, l-a auzit pe Giuseppe sforăind în fața pânzei sale. S-a dus la bătrânul pictor și i-a văzut pânza sa albă.

Asta e, a exclamat papa, acesta e cel mai perfect portret al lui Dumnezeu. Cardinalii, episcopii și toți artiști s-au adunat în jurul papei care ținea pânza cu absolut nimic pictat pe ea.

Sfinția voastră, pânza este goală și nu are nici un portret al lui Dumnezeu, i-a spus unul dintre cardinali.

Exact, a spus papa, exact așa arată Dumnezeu – imposibil de descris!

Astăzi este Duminica Preasfintei Treimi. Credința noastră ne învață că există numai un singur Dumnezeu însă în trei persoane divine, Dumnezeu Tatăl, Dumnezeu Fiul și Dumnezeu Duhul Sfânt sau Trei în unu! Însă de ce tocmai asta, un Dumnezeu însă trei persoane divine?

Îmi amintesc de o altă povestioară relatată de o persoană anume, care spunea că s-a întâlnit la un moment dat cu musulman care i-a spus că noi creștini avem atât de mulți Dumnezei, Dumnezeu Tatăl, Dumnezeu Fiul și Dumnezeu Duhul Sfânt. Că ne exprimăm această credință în semnul sfintei Cruci. Acest musulman a continuat spunând că Biblia noastră ne învață că trebuie să ne închinăm numai lui Dumnezeu și nu altor zei. Însă această persoană i-a răspuns musulmanului: În Biblia noastră, formula matematică care e practicată nu e o adunarea ci o înmulțirea. În acest sens și Dumnezeu a spus, Mergeți în lumea întreagă și înmulțiți-vă. Dumnezeu nu a spus, Mergeți în lumea întreagă și scădeți! Apoi a continuat, Așa că, 1x1x1=1. Aceasta este motivul pentru care avem doar un Dumnezeu însă trei persoane. Însă, acesta nu e singurul mod prin care putem explica acest mister al preasfintei Treimi, ci putem folosi modul său de explicare al misterului, unul simplu și direct.

Sincer să fiu, acest mister al Preasfintei Treimi este foarte dificil de explicat. Însă îl mai putem explica și prin propriul nostru mod experențial. Prin încercarea noastră de a explica aceasta, propria noastră explicație și răspuns va deveni el însuși o altă întrebare iar asta se numește mister. Credem în Preasfânta Treime prin credință și prin nimic altceva. Această credință trebuie să fie realizată, întruchipată și materializată în viața noastră concretă.

Cum trebuie întruchipată în viețile noastre de creștini Preasfântă Treime? Simplu, prin urmarea modului în care cele trei persoane divine își arată grija față de noi. Din propria mea experiență, Dumnezeu este un adevărat părinte pentru mine. Știu asta din faptul că din nimic, m-a născut. Am trecut prin părinți mei umani în această călătorie a mea spre el, spre părintele nostru final. Din când în când el ne amintește de susținerea lui și de prezența sa iubitoare și că în fiecare bucățică a creației, el ne hrănește și continuă să ne de-a viață.

Isus ca Dumnezeu este fratele meu, prietenul meu și îndrumătorul meu, care mă conduce înapoi la el din căile mele rătăcitoare. El este între noi și a devenit unul cu noi. Când noi suferim el suferă cu noi. Când ne bucurăm, el împărtășește bucuria noastră. El ne conduce spre singurul sens al vieții pe acest pământ, adică a iubi și a fi iubit.

Duhul Sfânt ca Dumnezeu este însăși viața din mine, respirația mea, energia mea divină ce ardă în mine, ce mă ajută să dăruiesc și să ofer milostivirea mea, viața mea sau o parte din viață oricui are nevoie de ea, oriunde și oricând este nevoie. Așa că atât Isus cât și Duhul ne duc la Tatăl nostru, al tuturor, la Dumnezeul iubirii.

Toate acestea și multe altele sunt semnificația lui Dumnezeu ca Treime. Acest Dumnezeu Treime e cel de care avem atât de mare nevoie în aceste zile în care avem parte de atât de multe crize, politice, economice  socio-culturale, religioase, morale dar mai ales în relația dintre persoane. Însă, dacă i-am permite Dumnezeului Treime să ne vindece rănile din inimile noastre, atunci am fi capabili să învățăm să ne iubim cu adevărat unul pe altul așa cum el ne iubește. Amin

Alte opțiuni: 01, 02, 03, 04,

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-image: url(https://paxvobis.ro/wp-content/uploads/2021/11/header-nou-final.jpg);background-size: initial;background-position: center bottom;background-attachment: scroll;background-repeat: no-repeat;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 400px;}