Mt 19,3-12

 Căsătoria și Divorțul

Kenneth Kilinski sugerase 10 lucruri de care trebuie ținut cont pentru o căsătorie de succes. Acestea sunt: Vorbiți unul cu altul, Spune-i celuilalt, Te iubesc, Atingeți-vă unul pe altul, Alintați-vă unul pe altul, Tolerați-vă unul pe altul, Încredeți-vă unul în altul, Tratați-vă bine unul pe altul, Prețuiți-vă unul pe altul, Mulțumiți-vă reciproc, Fiți alături unul de altul.

Isus în textul evangheliei de astăzi răspunde la o întrebare referitoare căsătoriei destul de inteligent. El ne reamintește că, căsătoria e ceva sacru. Că este unirea dintre două persoane care se iubesc reciproc și care au fost binecuvântați de Dumnezeu încă de la început. Intenția lui Dumnezeu este aceea ca această unire să fie permanentă. Ideal ar fi ca cuplurile care trăiesc împreună să încerce să își rezolve diferitele probleme și dificultăți ce apar. Cu alte cuvinte, divorțul și despărțirea, care clar nu sunt ideale, nu fac parte din vocabularul lui Dumnezeu. Iar motivul pentru care Isus condamnă divorțul este acesta că, căsătoria creștină este o expresie umană a iubirii lui Dumnezeu pentru poporul său.

În cazul poporului evreu, ei nu iau căsătoria ca pe ceva ușor. Ei nu sunt deloc în favoarea divorțului fiindcă e ceva ce Dumnezeu urăște (Mal 2,16). Nici un popor nu a avut o viziune mai mare asupra căsătorie ca poporul evreu. Căsătoria era o datorie sacră. Iar a rămâne necăsătorit după vârsta de 20 de ani, cu excepția concentrării asupra studierii legii, era o încălcare a poruncii fiți rodnici și înmulțiți-vă. Exista o oarecare discuție între rabini în ceea ce privește fundamentul pentru divorț. Școala mai libertină a lui Hillel permitea divorțul pentru orice motiv, chiar și cele mai triviale, precum, dacă a stricat cina, dacă a privit urât, sau dacă a ieșit cu părul desprins, dacă a vorbit cu oameni pe stradă, dacă a vorbit fără un ton lipsit de respect cu părinți lui în prezența sa, dacă vocea ei era prea puternică și se auzea până la vecinul. Însă școala strictă a lui Shammai permite divorțul doar într-un singur caz, cel al adulterului.

Acesta e motivul pentru care în textul evangheliei de astăzi, farisei l-au supus unui test pe Isus, dacă e împotriva divorțului sau pentru divorț. Ei au făcut-o prin a cita învățăturile lui Moise, pentru ca Isus să poată declara public că El respinge învățăturile lui Moise. Domnul însă s-a dus și mai în spate, la Geneză când nu exista deloc divorț. Isus continuă să le spună că Moise a permis divorțul (Deut 24,1) doar pentru a controla consecințele păcatului și a împietririi inimii lor.

În zilele noastre, am auzit mulți oameni spunând că Biserica ar trebui să permită divorțul datorită atât de multe probleme familiale ce nu pot fi rezolvate. Probleme care pot fi rezolvate numai prin divorț. Biserica vede problemele și ajută pe cât de mult este posibil prin procesul de declarare a nulității. Însă de ce să ne concentrăm atât de mult pe divorț, după cum fac mulți avocați? Și am dat de niște cuvinte ale unui mare psiholog care a calculat că în momentul în care un cuplu căsătorit se unesc și în biserică, aceștia au 50% șanse de a evita divorțul. Nouă din zece, din ambele sexe, acordă maximă importanță priorității în viață pentru ca căsătoria lor să fie una fericită.

Așa că, ceea ce este important pentru un cuplu este fidelitatea, fidelitate pe care și Cristos o scoate în evidență atât de mult. A fi credincios cere o mare disciplină, disciplină care este îndeplinirea voinței lui Dumnezeu. Dacă reușesc să îndeplinească asta atunci, rezultatul va fi nenumăratele binecuvântări în viața lor de căsătorie. Amin

Alte opțiuni: 01, 02, 03, 04,

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

Articole asemanatoare

//
Daca aveți vreo întrebare trimiteți-mi mesaj aici și va voi răspunde imediat!
Cu ce va pot ajuta?