Cateheză pentru copii – Duminica a 4-a a Paștelui (C) – Discipoli lui Isus

Introducere

Bun venit tuturor la o nouă cateheză. Astăzi vom învăța și descoperi împreună faptul că de cele mai multe ori în viața noastră de zi cu zi, obișnuim să învățăm mai multe lucruri despre Dumnezeu prin propriile noastre experiențe. Iar acum aș dori să vă invit, ca ținând cont e propria voastră capacitate de a vă cunoaște unul pe altul, să vă gândiți la relația pe care Isus a avut-o cu cei care au fost discipoli lui.

 

Activitate scurtă

 

 

Obiectiv

Identificarea vocii lui Isus care ne spune necontenit să îl urmăm.

 

Materiale

  • Nici unul

 

Instrucțiuni

  • Jocul e unul de ghicit.
  • Rugații copii să își pună capurile pe bancă sau pe masă, cu ochii acoperiți pentru a nu vedea nimic. Când ochii tuturor sunt acoperiți, alegeți un voluntar care să vorbească tare.
  • Rugați restul copiilor să ghicească numele celui care tocmai a vorbit. Jucați acest joc de mai multe ori, până când au fost identificate mai multe voci.
  • Apoi întrebații: A fost ușor sau greu să identificați vocea pe care ați auzit-o? Trebuie să cunoaștem, destul de bine acea persoană pentru a fi capabili să îi recunoaștem vocea fără a o vedea.

 

Evanghelia

 

Asta e tocmai ceea ce ne-a descris Isus în textul evangheliei de astăzi (Duminica a 4-a a Paștelui – 8 mai 2022). Isus ne-a vorbit despre relația sa foarte apropiată cu cei care îl urmau, adică cu toți discipoli săi. Dar haideți să auzim mai exact ceea ce a spus Isus. Rog pe unul dintre voi să citească textul evangheliei:

În acel timp, Isus le-a spus: “Oile mele ascultă glasul meu; eu le cunosc, iar ele mă urmează. 28 Eu le dau viaţa veşnică şi nu vor pieri niciodată. Şi nimeni nu le va răpi din mâna mea. 29 Tatăl meu, care mi le-a dat, este mai mare decât toţi şi nimeni nu le poate răpi din mâna Tatălui meu. 30 Eu şi Tatăl una suntem”.

 

Discuții asupra evangheliei

Cum a descris Isus relația pe care el o are cu oile sale?

R: Oaia ascultă vocea lui Isus și îl urmează; adică Isus își cunoaște oile sale.

Ce face Isus pentru oile sale?

R: Le protejează și le dă viața veșnică.

Cum a descris Isus relația sa cu Tatăl?

R: Ei sunt una.

 

Concluzie

 

Noi toți suntem discipoli lui Isus. Noi toți suntem oile despre care el a vorbit în textul evangheliei de astăzi. Isus ne cunoaște foarte bine, la fel de bine precum familia noastră și prieteni noștri cei mai buni. Iar atunci când și noi vom fi făcuți părtași la viața veșnică, și noi vom fi mai aproape de Dumnezeu. Și noi îl vom vedea pe Dumnezeu așa cum este el și vom fi părtași la viața sa dumnezeiască.

 

Rugăciunea de încheiere

 

În încheiere vă invit să ne rugăm împreună ca într-o bună zi și noi să fim părtași la viața lui Dumnezeu. Să spunem împreună Actul de Speranță (Nădejde):

Doamne, Dumnezeul meu, nădăjduiesc cu încredere deplină că-mi vei dărui, din bunătatea ta şi prin meritele lui Isus Cristos, iertarea păcatelor, harul tău şi fericirea veşnică, fiindcă Tu mi-ai făgăduit acestea şi eşti nesfârşit de credincios făgăduinţelor tale. Amin.

 

Ateliere și jocuri

 

  1. Atelier – Dragă Isuse…

 

Obiectiv

De a ajuta copii să aprecieze mai mult importanța de a munci împreună ca discipoli ai lui Isus.

 

Scopul

Copii vor oferi motive pentru care Isus are nevoie de discipoli și de ce ei înșiși doresc să fie discipoli ai lui Isus.

 

Materiale

  • Copii ale următorului model de scrisoare pentru Isus, cu propoziții începute pe care vor trebui să le completeze ei, pe liniile goale.

Dragă Isuse,

Doresc să te urmez fiindcă_____________________.

Pentru ca să pot_____________________.

Provoacă-mă să_____________________.

Voi face tot ce pot ca să_____________________.

Te rog ajută-mă să_____________________.

Lasă-mă să_____________________.

Cu orice ocazie pe care o voi avea_____________________.

Cu drag,

_____________________

 

Instrucțiuni

  • Spuneți-le copiilor că în această activitate, ei vor scrie o scrisoare în care îi vor spune lui Isus modul în care vor răspunde chemării de a fi discipoli lui.
  • Împărțiți copii în grupuri mici. Dați fiecăruia dintre ei o copie a scrisorii discipolului pentru a o putea completa.
  • Invitați fiecare grup să discute și să decidă un mod bun prin care să poată completa fiecare idee după care să aleagă o persoană care să scrie răspunsurile lor.
  • Când toate grupurile au terminat, rezervați un timp de împărtășire în care fiecare responsabil de grup să își citească scrisorile cu voce tare.
  • Încheiați prin a felicita grupurile că au lucrat împreună așa cum trebuie să o facă adevărați discipoli ai lui Isus. Încurajații să își amintească ceea ce i-au scris lui Isus, pentru ca să poată găsi noi moduri în care să fie discipoli buni.

 

Indicii

  • Asigurați-vă ca copii să înțeleagă că munca în echipă pentru scrierea scrisorii lui Isus este un exemplu bun în care prieteni se ajută reciproc pentru realizarea unui scop.

Atenție

  • Încurajați grupurile să respecte și să includă părerea tuturor.

 

Durată: 15 minute

 

  1. JocPisica si soricelul

Obiectiv

A crea o atmosferă liberă, neformală.

 

Materiale

  • Nici unul

 

Instrucțiuni

  • Participanții vor crea un cerc, ținându-se de mâini.
  • Între ei trebuie să fie destul spațiu, pentru ca să treacă o persoană.
  • Doi doritori vor juca rolul de pisică si șoarece.
  • Șoarecele stă în centrul cercului, iar pisica în afară. Șoarecele începe să alerge în formă de zig-zag prin cerc, trecând pe sub mâinile participanților.
  • Pisica va alerga după șoarece până nu o va prinde.
  • Participanții pot să încurce pisicii, ridicând sau coborând mâinile.
  • Jocul se repetă de câteva ori cu altă pisică si alt șoarece.

 

Durată: 15 minute

 

Mulțumesc tuturor pentru participare!
O zi frumoasă în continuare
Cristos a înviat!

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

Articole asemanatoare

//
Daca aveți vreo întrebare trimiteți-mi mesaj aici și va voi răspunde imediat!
Cu ce va pot ajuta?