Cateheză pentru copii – Duminica a 5-a a Paștelui (C) – Porunca iubirii

Introducere

Bună dimineața tuturor și bine v-am regăsit la o nouă cateheză. După o lungă pauză de vacanță bine meritată, în care am avut și bucuria celebrării învierii glorioase a lui Isus din mormânt, astăzi ne-am întâlnit din nou pentru a continua catehezele noastre. Sunt sigur că în această vacanță, pe lângă distracție și muncă, voi a-ți învățat și multe lucruri noi. Însă cum a-și învățat aceste lucruri noi? Răspunsul la această întrebare îl vom descoperi în cadrul întâlnirii de astăzi, unde vom vedea că cel mai bun mod de a învăța e din exemplul celorlalți. Iar Isus ne vorbește astăzi despre iubire, însă nu doar prin cuvinte, ci ne-a și demonstrat iubirea sa printr-un fapt practic, adică și-a dat viața ca exemplul a cât de mult ne iubește.

 

Activitate scurtă

 

Obiectiv

Demonstrarea faptului că prin exemplu și faptă poți învăța mult mai bine decât prin cuvinte.

 

Materiale

  • Pahar făcut din origami
  • Apă
  • Alte foi pregătite pentru paharele din origami

 

Instrucțiuni

  • Arătați-le paharul de origami făcut deja de dumneavoastră și turnați apă în el pentru a le demonstra copiilor că chiar poate ține apă.
  • Apoi arătați-le o foaie de hârtie.
  • Întrebații: Cum ar fi mai ușor: să vă spun cum să faceți și voi câte un pahar sau să vă arăt cum se face?
  • Apoi arătați-le copiilor cum se face un pahar din origami, demonstrați-le și ajutații în timp ce le oferiți și îndrumări. Spuneți-le să împăturească foaia de hârtie în două pentru a forma un triunghi. Apoi rugații să pună triunghiul pe masă cu partea împăturită spre ei. Apoi spuneți-le să îndoaie colțul din stânga și din dreapta spre mijlocul părții opuse și să le împăturească așa. În urma acestei proceduri va rezulta o figură cu cinci părți și cu partea de jos mult mai mică în lățime decât partea de sus. Apoi îndoiați partea de sus și de jos pentru a forma paharul. Iar la final deschideți partea de sus pentru a putea turna apă în el.

Acum că știți cu toți cum să faceți un pahar, poate că într-o bună zi veți fi și voi capabili sau veți avea ocazia să învățați pe alți sau chiar un copil mai mic decât voi, sau un coleg sau prieten care nu știe cum se face un pahar de apă din hârtie pentru ca să poată bea apă din fântână. Dacă doar v-ași fi spus cum se face un pahar și nu v-aș fi arătat, atunci șansele ca voi să reușiți ar fi fost mult mai mici.

 

Evanghelia

 

Acesta e motivul pentru care Isus nu ne-a spus pur și simplu cât de mult ne iubește, ci ne-a arătat. Textul evangheliei de astăzi (Duminica a 5-a din timpul Pascal – 15.05.2022) ne va spune că chiar înainte ca Isus să moară pentru noi, el le spusese prietenilor săi să se iubească unul pe altul la fel cum le-a tot arătat el, Isus, că îi iubește enorm. Isus tocmai le spălase picioarele discipolilor la Ultima sa Cină cea de Taină. Dar haideți să auzim mai exact ce a făcut și a zis Isus. Care dintre voi dorește să citească textul evangheliei:

În acel timp, după ce a ieşit Iuda, Isus a spus: “Acum a fost glorificat Fiul Omului şi Dumnezeu a fost glorificat în el, 32 iar dacă Dumnezeu a fost glorificat în el, şi Dumnezeu îl va glorifica în el însuşi şi-l va glorifica îndată. 33a Copilaşi, încă puţin mai sunt cu voi. 34 Vă dau o poruncă nouă: să vă iubiţi unii pe alţii! Aşa cum eu v-am iubit pe voi, aşa să vă iubiţi unii pe alţii! 35 Prin aceasta vor recunoaşte toţi că sunteţi discipolii mei: dacă aveţi dragoste unii faţă de alţii”.

 

Discuții asupra evangheliei

Cum le-a arătat Isus discipolilor săi că îi iubește?

R: Le-a spălat picioarele.

Cum a spus Isus că oameni îi vor recunoaște pe discipoli săi?

R: Prin modul în care se iubesc unul pe altul.

Ce a făcut Isus după ultima sa cină cea de taină pentru a le arăta că îi iubește?

R: A murit pe cruce.

 

Concluzie

Să nu uitați că la început când v-am dat acel exemplu și instrucțiuni, ați fost capabili să vă faceți singuri paharul. Tot la fel și cu Isus, atunci când îi urmați exemplul și cuvintele, voi veți reuși să deveniți discipoli iar astfel veți fi capabili să faceți cu adevărat o diferență, prin a iubi mai mult lumea.

 

Rugăciunea de încheiere

 

În încheiere să recităm împreună: Actul de iubire…

Doamne, Dumnezeul meu, te iubesc din toată inima, din tot sufletul şi din toate puterile mele şi mai presus de orice, pentru că eşti nemărginit de bun şi vrednic de iubire. Iubesc şi pe aproapele ca pe mine însumi din dragoste către tine şi iert din inimă pe toţi aceia care mi-au greşit. Doamne, fă să te iubesc din ce în ce mai mult. Amin.

 

Ateliere și jocuri

 

  1. AtelierOferă

 

Obiectiv

Învățarea copiilor moduri în care își pot oferi iubirea lui Cristos pe care o au cu cei din jur.

 

Scopul

Copii vor răspunde la invitația de a oferi iubirea lui Cristos prin ajutorarea celorlalți

 

Materiale

  • Foii mari cu câte o literă pe ele din cuvântul: O-F-E-R-Ă
  • Creioane colorate sau simple.

 

Instrucțiuni

  • Întrebații pe copii la ce au reflectat și s-au gândit imediat ce au făcut semnul sfintei Cruci. Spuneți-le că astăzi vor lucra pe echipe pentru a descoperi moduri de a oferi iubirea lui Dumnezeu prin ajutorarea celor din jur.
  • Împărțiți copii în cinci grupe. Dați fiecăruia dintre ei câte o literă mare și una sau două creioane.
  • Apoi rugați grupurile să discute lucruri specifice pe care ei le pot face pentru a-i ajuta pe cei aflați la nevoie și care pot fi exprimate în fraze care să înceapă cu litera ce le-a fost oferită. De exemplu: A? Ajut la spălat vasele; F? Fac curat in cameră, etc
  • Invitații să scrie fiecare frazele lor în interiorul literei pe care au primit-o.
  • Încheiați cu un timp de împărtășire, iar la final uniți literele împreună pentru a le vedea cu toți.
  • Amintiți-le copiilor că noi putem oferi iubirea lui Dumnezeu chiar și în cele mai mici fapte de ajutor pe care le putem face celor din jur.

 

Indicii

Faceți literele atât de mari încât copii să poată scrie în interiorul lor.

 

Durată: 15 minute

 

  1. JoculPantomima

 

Obiectiv

A încuraja cunoașterea reciprocă a participanților

 

Materiale

  • Nici unul

 

Instrucțiuni:

  • Participanții trebuie să creeze un cerc si să se gândească despre o ocupație pe care vor putea să o demonstreze prin intermediul pantomimei (: sportivul poate imita fuga, muzicantul – interpretarea la un instrument).
  • Fiecare participant trebuie să imite ocupația sa, iar fiecare va încerca să-si amintească pantomima fiecărui jucător.
  • Animatorul spune că participanții sunt gata să înceapă exercițiul, dar pană atunci fiecare are un minut pentru a practica pantomima sa.
  • In continuare, procedura este următoarea: o persoană bate din palme, arată pantomima sa, apoi iarăși bate din palme si spune numele unuia din participanți, arătând spre unul din participanți. Acesta continuă, arătând la alt participant.
  • Jocul se încheie când toți au avut ocazia să participe.

 

Durată: 20 minute

Mulțumesc tuturor pentru participare!
O zi frumoasă în continuare
Cristos a înviat!

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

Articole asemanatoare

//
Daca aveți vreo întrebare trimiteți-mi mesaj aici și va voi răspunde imediat!
Cu ce va pot ajuta?